Tuesday, July 7, 2020

Keluarga Baru

Bismillah.

Alhamdulillah, aku diberi peluang untuk menulis blog ini. Sengaja mengambil masa untuk ber'internet' sambil memikirkan tentang cara penulisan. Wajah laman web Blogger agak banyak telah berubah namun aku masih bisa menggunakan. Jadi, mudahlah bagi aku untuk mencipta pos baru. Pada malam ini, aku nak tulis tentang keluarga aku yang baru. Ringkas sahaja.

Ya, aku sudah berkahwin pada lima tahun yang lalu. Memiliki seorang anak perempuan yang comel belaka. Alhamdulillah. Isteri aku berasal dari Sabah. Keturunan daripada bangsa Kadazan. Bermakna anak aku berdarah campuran iaitu Melayu dan Kadazan. Masya-Allah, unik kan? Oh ya lupa. Nama isteri aku ialah Nur Hidayah. Nama panggilan Hidayah. Dia merupakan seorang mualaf. Dia memeluki Islam sejak sepuluh tahun yang lalu. Agama asalnya, Kristian. Tak sangka Redha dapat Hidayah. Insaf bah. Hehe. Kalian faham tak? Hehe. (senyum kambing).

Kini cerita tentang anak aku pula. Aku mengambil nama sempena ibu kepada Nabi Isa iaitu Maryam yang sangat dihormati oleh Islam mahupun Kristian. Wallahua'lam. Oleh sebab Islam menggalakkan ambil nama yang baik untuk bayi, maka nama perlu ada menggambarkan seseorang serta sifat yang baik. Kami pun letaklah Maryam Jameelah yang kini berusia tiga tahun. Tumbesaran Maryam makin membesar, masya-Allah. Rindu akan Maryam masa bayi. Huhu. Rasanya setakat inilah aku menulis ini. Maryam tak tidur lagi dan ajak aku tidur sekali pula.

Ini Keluarga Aku
Redha
 | Maryam | Hidayah

Sudah lihat gambar di atas, kan? Maryam comel kan. Hehe. Okay, itu sahaja sempat bercerita dengan anda semua mengenai keluarga bahagia yang tak seberapa ini. Sekian, selamat malam. Salam!


Batu Pahat,
Johor.

2 comments:

Unknown said...

Terbaik bro

_ said...

Alhamdulillah.. Moga bahagia selalu..