Thursday, February 4, 2021

Teringin sangat!

Selama ini...
Ku mencari-cari...
Teman yang sejati...
bla bla bla... (sambil mendegar lagu nasyid kegemaranku).

Winamp memang legend haha.

Tiba-tiba timbul sesuatu yang bermain di dalam minda aku. Sesuatu yang asyik tidak kesempatan untuk menghasilkan sesuatu benda. Ya, lagu itu. Otak sudah lama tersemat dengan lagu terbaik dalam sepanjang zaman aku iaitu, Teman Sejati. Lagu Teman Sejati dinyanyikan oleh kumpulan Brothers. Kini semakin banyak orang sudah buat video lagu nasyid atau bukan nasyid yang menggunakan bahasa isyarat ini diviralkan di media massa seperti Facebook, Youtube, TikTok dan sebagainya. Cuma lagu Teman Sejati belum ada isyaratnya. Mungkinkah peluang itu hanya untuk aku? Atau patutkah tunggu orang lain rembat dulu? Arghh.. (gatal kepala sambil layan Brothers secara berulang-ulang)

Buku BIM Jilid Pertama. Study agar tak salah!

Menghafal liriknya agak mudah tetapi bila cuba nyanyi tidak betul. Cis!

Dulu pernah ada niat ingin menghasilkan sebuah lagu nasyid dalam bentuk Bahasa Isyarat Malaysia (BIM). Namun keinginan aku selalu tangguh secara berlarutan. Sampai bila-bila masa pun tidak buat lagi. Sungguh lama. Betapa sengsara dibuatnya. Hehe.

Rasa tercabar dibuatnya hahaha 😝

Kini aku cuba jadi serius untuk menghasilkan video lagu nasyid yang akan memaparkan bahasa isyarat. Dan pasti akan ditonton oleh orang ramai pada satu hari nanti. Tolong doakan agar penundaan tidak berlanjutan lagi, insha-Allah. Teringin sangat! Ngaumm!

Nantikan kemunculan video lagu aku yeee!!! Good night...🛌💤


Taman Bukit Perdana 2,
Batu Pahat, Johor.

No comments: